Apple Stores rekryteringsevenemang

Försäljning och KundsupportApple_Logo_120x120

Apple Store liknar ingen annan butiksmiljö. Vi fokuserar helt och hållet på att leverera en suverän kundupplevelse. Därför söker vi fantastiska personer som kan para ihop konsumenter och företag med våra suveräna produkter. Apple Store-medarbetare är unika individer och deras mångfald av talanger och erfarenheter bidrar till att på olika sätt koppla samman människor med Apple. Hos Apple Store får du chansen att utmana dig själv, oavsett om du är analytisk eller kreativ, ett tekniskt snille eller en social person

Datum: 25/11/2015
Tid: 12:00-14:00
Plats/Rum: Lund University Campus Helsingborg, C224

Starta din karriär i en butik som inte liknar någon annan. Dela med dig av din passion och dina kunskaper och hjälp människor att få ut mesta möjliga av sina Apple-produkter, samtidigt som du hjälper oss att förändra våra kunders sätt att arbeta, roa sig, skapa och kommunicera. Apple kommer att besöka Lund University – Helsingborg Campus för att ge enföretagspresentation.

Om du vill söka jobb i Apple Store eller veta mer kan du besöka www.apple.com/jobs/se/retail eller om du vill träffa oss för en intervju på plats skicka då ditt CV till educationtalent_SE@apple.com

De tre olika posterna Apple söker är:

Apple Stores ledarprogram

Jobböversikt

Lär dig och utvecklas medan du utbildas i konsten att leda på Apple Store. Du kommer att bemästra vår butiksverksamhet utan och innan genom undervisning, praktiska övningar och handledning. Du kommer att ingå i ett team där du utvecklas genom samarbete. Du kommer att växa på ett personligt plan genom att bidra till butikens framgång. Om du är en naturlig ledare så är Apple Stores ledarprogram din möjlighet att glänsa.

Nyckelkvalifikationer

  • Tidigare erfarenhet av ledarskap i någon form, t.ex. från en arbetsplats, ett team eller föreningslivet
  • Stark drivkraft att leda ett team i en branschledande detaljhandelsverksamhet som omsätter åtskilliga miljoner

Beskrivning

Under det första året av detta unika 24-månadersprogram kommer du att få prova på flera olika roller i våra butiker. Under andra året riktar du in dig på ledarskapsrollen med handledning och coachning av chefer på toppnivå. Du lär dig nya saker under tiden som du arbetar i varje roll och reflekterar kring dina erfarenheter, använder dig av dina nya kunskaper och delar med dig till ditt team. Genom att dela med dig av dina insikter bidrar du till positiv förändring i din butik och andra butiker runtom i världen. När du framgångsrikt har avslutat programmet och visat god ledarpotential har du chansen att söka till en ledande position i en butik på någon av våra viktigaste marknader.

Utbildning

För att kunna söka till programmet måste du ha universitets- eller högskoleexamen med goda akademiska resultat eller yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Ytterligare krav

  • Du älskar teknik och Apple.
  • Du talar flytande engelska. Erfarenhet av andra kulturer, utlandsresor och kunskaper i andra språk är ett plus.
  • Programmet startar i september 2016.Sista ansökningsdatum är 30 april 2016.
  • Du måste kunna jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven. Skicka in ditt cv tillsammans med ett personligt brev. I det personliga brevet ska du ange de tre främsta skälen till att du skulle bli en framgångsrik ledare för en Apple Store.

Servicespecialist

Jobböversikt

När kunderna har köpt våra produkter är du den som hjälper dem att få ut mer av sin nya Apple-teknik. Din arbetsdag på Apple Store består av en rad uppgifter med fokus på service och support. Du är alltid redo att dela med dig av din kunskap och att ge kunderna en enastående upplevelse, vare sig du hjälper en kund att komma igång med sin nya Mac eller hittar svaren på frågor om andra Apple-produkter. Du trivs med att lösa kunders problem, ge dem aha-upplevelser och stärka deras band till Apple.

Nyckelkvalifikationer

  • Förmåga att utvärdera kunders supportbehov när de kommer, för att sedan presentera lösningar eller hänvisa dem till andra medarbetare
  • Flexibilitet att regelbundet kunna växla mellan olika tekniska områden med de färdigheter som krävs
  • Förmåga att stimuleras av förändringar när produkter utvecklas

Beskrivning

Som servicespecialist hjälper du nya kunder att komma igång och ger befintliga kunder snabb och effektiv support, samtidigt som du skapar och stärker deras positiva relation till Apple. När en kund behöver hjälp utvärderar du snabbt situationen. Ibland använder du dina kunskaper om dagens Apple-teknik till att direkt ge kunderna goda råd eller presentera lösningar på deras problem med iPod, iPhone eller iPad. Vid andra tillfällen hänvisar du kunder till supportteamet som ser till att de kommer igång igen. Du kan också utbilda nya kunder på tu man hand och lära dem grunderna som behövs för att komma igång med foto-, video- och musikprojekt. Hela butiksteamet drar nytta av ditt starka engagemang för bästa möjliga kundservice. Eftersom du hjälper Apple att skapa och bevara starka relationer till kunderna är du en viktig del av vår framgång.

Ytterligare krav

  • Du är skicklig på att använda din tid på bästa sätt och fatta snabba beslut.
  • Du behåller lugnet och kundfokus medan du felsöker och löser problem.
  • Du talar det lokala språket flytande.
  • Du får kunder att känna sig trygga och väl omhändertagna när du ger produktdiagnoser och möjliga lösningar.

Specialist

Jobböversikt

I din roll som specialist bidrar du till att skapa passion och intresse för våra produkter genom att erbjuda kunderna rätt lösningar och sätta produkterna i deras händer. Du förstår att Apple Store strävar efter att ge besökarna en unik kundupplevelse. Du börjar med att ta reda på kundernas behov, för att sedan tillsammans med dina medarbetare presentera de produkter som matchar behoven. Varje dag har du chansen att omvandla någon av besökarna i butiken till en stamkund.

Nyckelkvalifikationer

  • Förmåga att erbjuda en fantastisk kundupplevelse i en väldigt aktiv miljö och att stimuleras av mötet med kunderna.
  • Stort teknikintresse, särskilt i fråga om Apples produkter, och förmåga att snabbt ta in ny kunskap om produkter och funktioner.
  • God kommunikationsförmåga – du pratar ledigt och avslappnat både med enskilda kunder och inför mindre grupper.

Beskrivning

Som Specialist har du fantastisk förmåga att upptäcka kundernas behov och hitta de bästa lösningarna. Du är inte bara den första personen kunderna möter i butiken – du är också den som vägleder dem, säljer produkter och tjänster och hjälper dem att komma igång med sina nya produkter. Du utför också andra uppgifter i butiken, som att underhålla visuellt marknadsföringsmaterial och hjälpa dina kollegor. Du är nyfiken, har koll på de senaste nyheterna om olika produkter och initiativ och är redo att omsätta dina kunskaper i praktiken i dina möten med kunderna. Din framgång mäts i dina prestationer, såväl enskilda som i samarbete med andra, samt utifrån butikens övergripande resultat. Du är stolt över att få vara Apples ansikte utåt och tycker om att hjälpa kunderna att utveckla långvariga relationer till Apple.

Ytterligare krav

  • Du brinner för Apple och vill gärna dela med dig av din passion till andra.
  • Du är redo att lära dig allt om och erbjuda Apples unika kundservice.
  • Du har stor social förmåga, är tillmötesgående, förstående och bra på att lyssna.
  • Du talar det lokala språket flytande.
  • Du kan jobba med ett flexibelt schema. Dina arbetstider baseras på affärsbehoven.
Translate »